петък, 25 януари 2013 г.

Комитата за това каква промяна е необходима

Днес попаднах на едно интервю с Константин Павлов - Комитата, в което се казват няколко елементарни, но много важни неща. Струва ми се, че в България много хора не си дават сметка за тях, затова реших да ги повторя. Ето какво казва Комитата за работата си:
Много ме учудва въпросът „А защо не направи..едикакво си”. Че защо да го правя аз? Ако някой иска нещо да се свърши, защо просто не го направи, а чака аз да го свърша вместо него в свободното си време с лични средства.
Другият цитат, който искам да пусна е добро начало, но както съм посочвал и преди, това е само първа стъпка, която в България вече толкова време се случва прекалено плахо:
Напълно е възможно - необходима ни е критична маса хора с характер и последователност. Много по-важна е смелостта и силата на характера от ерудицията и дипломите. Най-лесно решимият проблем е това. Ако всяко добро същество започне по един блог и е готово да излезе на улицата за това, което смята за добро и справедливо, промяната може да е въпрос на месеци.
Тази тема ми напомня един анекдот, която се приписва на една американка, която беше в България когато бях малък. Тя била казала "Политическата обстановка тук ще се промени две правителства след като хората наистина започнат да държат сметка на политиците за решенията им."

1 коментар:

  1. Хей, благодаря за цитирането! Аз често пиша по въпросите на промяната, например ето тук или тук

    За съжаление, масовото усещане е, че нищо не зависи от никого и поради тази причина не се прави и най-елементарното усилие (като например да се гласува), да не говорим за протести, инициативи и т.н. Всеобщото усещане е, че всеки, който прави усилия е балама, който ще бъде използван или използвач, който трябва да бъде наказан. И затова промяната ще се случи вероятно по единствения възможен начин - бавно и мъчително. ;-)

    ОтговорИзтриване